Táto webová stránka používa cookies, ktoré pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.

Ryby, rybky, rybičky jún 2015

titulka 0615

Čas na pastu!

Často sa v tejto rýchlej dobe stáva, že potrebujeme nástrahu a jej účinnosť „urýchliť", lebo každá chvíľa strávená na brehu je vzácna. Preto musíme rýchlo reagovať na každú zmenu, ktorá sa týka prijímania potravy u rýb.

RRR 0615 01

Počasie opäť prekvapilo!, 2. časť

Máme za sebou prvú noc, s ktorou bolo spojených niekoľko záberov, ktorých výsledkom bol zatiaľ najväčší kapor s hmotnosťou 15,5 kg. S prichádzajúcim ránom postupne prevážame všetky prúty, ku ktorým dokrmujeme. Všimol som si totiž počas niekoľkých rokov, že ryby zvykli brať aj počas obeda a to akoby v pravidelných intervaloch. To sa ukázalo ako pravdivé. Niekedy sa až sám čudujem, ako dokážu kapry nabiehať na kŕmne miesta vždy v rovnakom čase. Ako som už spomínal viackrát, toto jazero už veľmi dobre poznám, nakoľko som tu mal možnosť loviť na piatich miestach a každé z nich bolo úplne iné. Postupne som si uvedomil, čo, kde a prečo miestnym kaprom ponúknuť.

RRR 0615 02

Dlhé čakanie

Je 5. november a ja sa presúvam z Dunaja, kde som strávil tri dni, ale stúpajúca hladina o tri metre za noc mi prerušila moju plánovanú 14-dňovú výpravu. Prišiel som o 15 kg boilies a 20 kg halibut peliet, ktorými som prvý deň masívne zakŕmil. Ujmu utrpel aj môj čln, ktorý bol dorezaný na niekoľkých miestach. Rýchlo balím veci a idem domov dať ho do použiteľného stavu. Ráno vyrážam na Kráľovú, ktorá bola v zálohe ako plán „B". Prichádzam akurát vtedy, keď sa začalo rozvidnievať, a tak rýchlo vynášam veci a staviam tábor. Hladina je ako sklo a dokonca vyšlo aj slnko. Na november nezvyčajná denná vysoká teplota ma prekvapuje. Ideálny čas na zmapovanie miest, uloženie bójí, zakŕmenie a vyvezenie montáží. Denná doba lovu je v novembri dá sa povedať „šikanujúca". Jediná výhoda spočíva v dostatočnom spánku počas chladných nocí, aj keď z dôvodu, že som chytal sám, bola potrebná zvýšená ostražitosť.

RRR 0615 03

Neustále snaženie, 3. časť

Každý rok sa snažím zavítať aspoň na niekoľko rôznych typov vôd a nevenovať celú sezónu iba jednému jazeru či vodnej nádrži. Aby sme mohli konkrétnu vodu spoznať, je nutné na nej stráviť dostatok dní a nocí. Avšak čomu je potrebné sa vyvarovať je tzv. zacyklenie sa. Mám tým namysli stav, keď skĺzneme do opakovania postupov, ktoré sme sa naučili a ktoré nám väčšinou priniesli úspech. Na tomto mieste je potrebné odlišovať medzi využívaním skúseností na danej vode a tým spomínaným opakovaním sa. Opakovať sa totiž dajú aj chyby. Ako nový podnet, snahu o nové skúsenosti je preto vhodné vyhľadávať nové výzvy. V mojom ponímaní to v roku 2014 boli zväzové vody, ktoré som posledné roky navštevoval minimálne a jedna pre mňa úplne nová voda.

RRR 0615 04

Lov v prekážkach na prechytaných vodách

Po dvoch rokoch čakania na rezervovaný termín a miesto sa konečne môžem začať baliť na moje obľúbené Rainbow Lake. Keďže som už párkrát sedel v tomto krásnom a veľmi ťažkom revíri, moja príprava bola o niečo ľahšia. Už od začiatku som mal premyslenú taktiku lovu a podľa toho som zvolil aj materiály, či už koncovej udice alebo náviny na cievky. Na navijaky som dal kvalitnú šnúru s priemerom 0,25 mm a posledných 30 m šokový vlasec. Koncová montáž bola z morského fluorokarbónu, 250 g olova na odpadávajúcom klipe, mäkkej splietanej šnúrky a pevného háčika, prevažne s dlhým ramienkom. Konečne sa s kamarátom vydávame na dlhú cestu k mestu Bordeax. Cesta nám ubieha celkom fajn.

RRR 0615 05

Kaprové montáže krok za krokom – Helikoptéra

V tejto piatej časti seriálu si uviažeme stále veľmi populárnu „streleckú" montáž - Helikoptéru. Pôvodným autorom tejto montáže je vraj Zenon Bojko. Kedysi bývala helikoptéra veľmi populárna, čo sa neskôr zmenilo.

RRR 0615 06

Celonárodná diskusia – Zmeňme „všeľudový“ zákon!

Chceme zmenu! Chceme priveľa?
V predošlých číslach ste mali možnosť sledovať celonárodnú diskusiu na tému „Zmena Zákona o rybárstve". Pripomienok z vašej strany prišlo veľa a môžeme konštatovať, že väčšina z nich bola spracovaná na vysokej úrovni. Zverejnili sme všetky konštruktívne návrhy a poslali ich predsedovi legislatívnej komisie Ing. Mihaldovi. Podľa jeho slov sa vašimi pripomienkami komisia bude určite zaoberať a pán predseda taktiež prisľúbil, že o rozhodnutiach komisie budeme informovaní.

RRR 0615 07

Dubník cup 2015 – Preteky plné očakávania

Keď mi zazvonil telefón a ozval sa kamarát, že by chcel obnoviť tradíciu 3-dňových pretekov, bol to najkrajší telefonát, aký som si mohol priať. Je tu 1. máj 2015 a opäť sa na Dubníku konečne žrebujú miesta a začínajú sa očakávané preteky. Vyžreboval som miesto s číslom 18. Super flek z toho pohľadu, že to bolo miesto hneď za neresiskom rýb, čo by mohlo byť v tomto období výhodou a navyše tu bola plytšia voda do 3 m. Tak hurá na stanovište! Konečne vybaľujem bivak a fúkame čln. Čakajú nás opäť chvíle plné adrenalínu. Chceli by sme uloviť čo najviac rýb.

RRR 0615 08

S feedrom na Toryse

Je to rieka na východnom Slovensku, prameniaca v Levočských vrchoch a je významným ľavostranným prítokom rieky Hornád. Dĺžka rieky je 129 km a preteká údolím medzi Čergovom a Bachurňou, preteká Prešovom, kde priberá Sekčov a tečie Košickou kotlinou a za Košicami, pri obci Nižná Hutka sa vlieva do Hornádu. Torysa má z väčšej časti nížinný charakter a v oblasti Košickej kotliny si ju málokto vôbec všimne. Prezrádzajú ju len pobrežné porasty, ktoré väčšina vidí z auta. Rieka Torysa je charakteristická ťažkým prístupom k vode, brehy sú zväčša husto zarastené a aj dosť strmé.

RRR 0615 09

Feedrové nástrahy, ako ich napichnúť - pelety

Klasickou nástrahou pre feeder sú drobnejšie nástrahy, predovšetkým kostniaky a v tomto smere sa feeder v mnohých ohľadoch podobá plávanej. Feedrom sa však dajú cielene loviť aj naozaj veľké a silné ryby napr. mreny a kapry. Silné feedrové prúty umožňujú nahadzovanie do väčších vzdialeností a tiež bezpečné zdolanie veľkých rýb. Lov feedrom by sa dal jednoducho rozdeliť do troch kategórií. Do akých?

RRR 0615 10

Mikrojerk

O výrobe voblerov som už jeden článok napísal, no ten bol o výrobe voblerov s lopatkami a pripomínajúci voblery tvaru Hornet. Tento článok by som chcel zamerať na výrobu voblerov z dreva, ale ide o mini voblery typu Jerk, no ide o zmenšeninu, ktorú som začal vyrábať najmä na lov pstruhov dúhových na stojatých vodách a jalcov v letných mesiacoch na riekach.

RRR 0615 11

Bod chuti a vône

V minulom čísle sme sa zaoberali bodom útoku. Okrem bodov útoku, frekvencie chvenia a rýchlosti je tu a dosť podstatná časť pre ryby a to je chuť. Samozrejme, že to nie je nič nové pod slnkom. Lovci kaprov, amurov, pleskáčov a iných rýb už ani azda nevedia vymyslieť nové príchute, či vône. Často ich nápady hraničia so „šialenstvom".

RRR 0615 12

Jar v Taliansku

Po minuloročnej nevydarenej výprave v Taliansku sme sa rozhodli, že to skúsime tento rok znova. Termín našej výpravy bol od 12. do 18. 4. 2015. Výpravu podnikám s mojím kamarátom Ivanom. Na cestu vyrážame v nedeľu večer. Auto máme naplnené na prasknutie.

RRR 0615 13

Lov na hladine

Tento spôsob lovu nie je až taký populárny a obľúbený ako lov na trhačku s plavákom alebo lov na podvodný plavák. Týmto spôsobom lovíme priamo na hladine alebo tesne pod ňou, bez použitia olova a plaváka, ktoré môžu byť niekedy rušivým elementom. Rybka svojím pohybom čerí vodnú hladinu a tak láka dravca aj z väčšej vzdialenosti k útoku.

RRR 0615 14

Ako zaobchádzať s úlovkom?

Chyť a pusť - fenomén moderného rybárstva. Týmto heslom sa s pribúdajúcimi rokmi riadi čoraz viac lovcov. Dotýka sa všetkých smerov a rybolovných techník od kapráriny, feedra, prívlače až po lov našho riečneho obra - sumca západného. Aj keď v mnohých prípadoch sa týmto heslom riadia lovci len pri úlovkoch svojej srdcovej ryby. Mnoho kaprárov, ktorí by so svojím kaprom nedbali v prípade vážnejšej ujmy po háčiku letieť aj na pohotovosť k veterinárovi, už však so sumcom podobné zmýšľanie a súcit nemajú.

RRR 0615 15

Sumec na muškárku

Vyrobil som prvý lajdácky strímer a moje „skúsenosti" som o pár mesiacov nijako extrémne nezlepšil. Ako podstatné som však bral materiály, z ktorých strímer vyrobím. Materiálov je od výmyslu sveta a každý má úplne iný pohyb...

RRR 0615 16

ESOX – úlovková súťaž

Poznáme ďalších víťazov ESOX úlovkovej súťaže! Hrajte a vyhrajte aj vy, zapojte sa do našej súťaže!

Pošlite fotografiu svojho úlovku a vyhrajte! Víťazmi sa stanú prvé 3 fotografie s najväčším počtom hlasov a okrem toho, všetky hlasy, ktoré nám pošlete do redakcie sú zaradené do žrebovania a traja z vás získajú rovnaké ceny ako víťazné fotografie.
Kupón uverejnený v časopise vystrihnite, nalepte na korešpondenčný lístok alebo vložte do obálky a pripíšte k nemu číslo fotografie, ktorej dávate svoj hlas + vaše meno, priezvisko, úplnú adresu (včítane PSČ) a telefónne číslo.

Kupón pošlite do 15. 6. 2015 na adresu:
Redakcia RRR, Veľkonecpalská 17, 971 01 Prievidza.

Súťažné fotografie môžete posielať buď poštou na horeuvedenú adresu redakcie, príp. elektronicky na adresu: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.

odznakOkrem toho máme aj ďalšiu dobrú správu!
Ak bude vaša fotografia s úlovkom zo slovenského revíru a jeho hmotnosť presiahne stanovenú hranicu, automaticky vám z redakcie pošleme Zlatý odznak - nášivku Esox úlovkovej súťaže!

Zlatý odznak získate za foto ryby: kapor nad 15kg, sumec nad 30 kg, šťuka nad 10 kg, zubáč nad 8 kg a pstruh potočný nad 2 kg.

POZOR, v roku 2015 bude hlavných cien 5!

Hlavný sponzor súťaže spoločnosť ESOX Bratislava odmení fotografie s najväčšími úlovkami v kategóriách - kapor, sumec, šťuka, zubáč a pstruh potočný voľným nákupom rybárskych potrieb v hodnote 100 Eur v predajniach ESOX v Bratislave alebo Liptovskom Mikuláši.

Pozrite si, o aké ceny budete hrať tento mesiac!

P63 ceny

Televízne Ryby Rybky Rybičky

Kliknite na našu webovú stránku www.rrr.sk a dozviete sa, čo sme pre vás pripravili. Nájdete tu všetky diely vašej obľúbenej relácie. Nielen nové, ale aj spred niekoľkých rokov. Najnovšie diely si môžete pozrieť v HD rozlíšení.

Nové diely TV relácie RRR v mesiaci jún uverejníme: 5. a 19. 6. 2015 (piatok) o 17.30 h

TV relácie Ryby Rybky Rybičky odvysiela aj Televízia Z, ktorú môžete v súčasnosti sledovať celoplošne v sieti káblového operátora Magio (Lokálna televízia 614), Antik Telekom, Swan a tiež v ponuke viacerých menších mestských káblových operátorov.

Pokiaľ vás zaujíma, ako sa nám priebežne darí v teréne a čo sme chytili, tak sme tu pre vás na facebooku. Informácie bezprostredne po nakrúcaní každého dielu relácie zverejňujeme na našej facebookovej stránke, na ktorú sa ľahko prekliknete z webu www.rrr.sk.